Ahsen Okyar Söylenmek yerine söylemek lazım… Şikayet edeceğine sen de alternatifini oluştur.

30Ara/212

Dört Parmak.. Rabia.. İlginç!..

17796555_1363596417012530_2500279341189556872_n

Dört Parmak – Prof. Dr. Ramazan DEMİR

"Dört parmak" işareti neyi ifade ediyor, kimi temsil ediyor? Bu soruların cevabını araştıralım.

Arapçası "Rabia" ifadesinin Türkçe karşılığı "dört" olarak bilinir.

Başka anlamı var mı? Vardır; Yahudiler arasında bir tanıma işaretidir aynı zamanda... Rabia adında bir kadından alır ismini. Yahudi asıllı kadın Rabia: 751-800 yılları arasında yaşamıştır. Gerçek anlamda katıksız bir Musevi'dir Rabia... Bir Musevi, ya da bir Yahudi diğer bir Musevi'yi veya Yahudi'yi tanımak için "Rabia=Dört" parmak işaretini kullanırlar. Diğer bir deyişle "dört parmak" tanışma aracı işarettir bir Yahudi için. Bir bakıma Yahudi yıldızı yerine geçen tanımlayıcı işaret!..

*** Başka ne anlama geliyor? "Rabia=dört" işareti, koyu dindar Yahudilerin ve Musevilerin bir dini semboldür aynı zamanda. Kısacası, "Rabia" işareti Yahudilerin kendi arasındaki ayinlerde ve ibadetlerde 'dini selamlaşma' işaretidir.

*** Dörtlü anlamları vardır. Bunlar: Tevrat, yaratılış, İsrail, Musa'yı ifade eder. 5. Parmak gösterilmez, çünkü Yahudilikte kayıp İsrail soyunu anlatır beşinci parmak!.. Dikkat edilirse muhteremler halkın karşısına 5. Parmağı saklayarak, avucuna gömerek, "Rabia" işareti yapmaktalar. Bunun farkında mısın sevgili vatandaşım?

*** Ayrıca, Türkiye'deki mason localarının mensupları da "Rabia" işaretini tanıma ve tanışma işareti olarak kullanırlar.

r4bia-isareti-masonik-bir-sembol-mu-2308131200_m

R4BİA işareti Masonik bir sembol mü

Mısır’da Müslüman kardeşlere destek vermek için yapılan ve siyasetçilerin de sıkça kullandığı R4bia işareti ile ilgili yeni iddialar ortaya atıldı.

Aydınlık gazetesi yazarı Eren Erdem  bu işaretin Masonik bir sembol olduğu ile ilgili çarpıcı bir yazı kaleme aldı. “Mason tokalaşmalarında, 4 parmak dik iken, baş parmak kıvrık ve içe doğrudur. Tamamen. Rabia işareti şeklindedir.” Diyen Erdem “Hatta bir mason, karşısındaki kişinin mason olduğunu bu özel iletişim yöntemi sayesinde anlar.” dedi.

İşte Eren Erdem’in o yazısı:

“Eski pagan kültüründe RAB-İN-A, Rabbi reddederim manasına gelir. Arapçada rabia, dört demektir. Dört ve dördüncü. Ortadoğu sembolizminde, çok eskilere dayanan Rabia işareti, pagan geleneğinde kullanılmıştır. Yaratılışın 4 enerjisinin (açık olan 4 parmak) düşmüş enerjiye (kapalı baş parmak) biat edişini sembolize eden bu harekete "Car i-yek" de denir. Car i, dört köleyi simgelerken, "yek" esir edene işaret eder. Tavla oyununu oynayanlar bu kavramı bilirler. Car'i-yek, 4-1 zarının karşılığıdır. Arapçadaki "cariye kelimesi" buradan gelir. Tek sahibe hizmet eden köle (cariye), bu kavramın anlamıdır. Lakin bu sembolü eski "Sümer tabletlerinde ki karanlık ruhlarda görebilirsiniz. Asurlardan Sümerlere kadar, karanlık ruhları temsil eden, savaşılması gereken ruhlan simgeleyen heykellerde ki hemen hemen bütün '"el figürlerinde" bu işaret vardır.

Masonlarda, 4 parmağın açık bırakılması ve baş parmağın içe doğru bükülmesi ile birlikte, elin kalp hizasında “ceketi baş parmakla, açık parmaklar arasına" almak sureti ile bu hareket yapılır. Mason tokalaşmalarında, 4 parmak dik iken, baş parmak kıvrık ve içe doğrudur. Tamamen. "Rabia işareti şeklindedir." Hatta bir mason, karşısındaki kişinin mason olduğunu bu özel iletişim yöntemi sayesinde anlar. Baş parmak, karşıdaki kişinin baş parmağı ile işaret parmağı arasındaki deriyi sıkıyor ise, kişinin mason olduğu kanısına varılır. Paganlar ayinlerinde bu işareti kullanırlar. Ünlü sümeroloğumuz Muazzez İlmiye Çığ ın ilgili Sümer heykellerinde bu tür sembollerin varlığı hususunda bizleri daha derinlikli bilgiye sahip kılmasını önemli buluyorum...

Bu sembolün "masonik" olması, meydana çıkanları mason kılmaz. Benim şahsi kanaatim, kapitalist modernite çağında sembollerin güçlü bir iletişim aracı olduğudur. Yani esasen, geniş kitleleri kuşatan her sembol, büyük bir iletişim aracıdır. Bir mesajı, semboller ile verebilirsiniz. Bu nedenle "eşi Nasa'da" çalışan Mursi'nin, küresel lordlara çaktığı bir selam olarak görebileceğimiz türden bir sembolün yaygınlaştırdığını görüyoruz. Her ne kadar "Mısır'da yaşanan askeri darbeye karşı isek, bu darbe öncesinde, kadınların suratına kezzap döken muhafazakar saplantılarını din sayarak, insanlara müdahale eden ihvancı şizofreniye de karşıyız." Bu anlamda, karşıtlığımızın en temel nedenlerinin başında da îhvan'ın küresel lordlara olan yakınlığı gelmektedir.

Bir süredir "dış mihrak" edebiyatıyla bezenen cümleler kuran muhafazakar halk yığınları, ekseriyetle, ADL ödüllü, Yahudi üstün cesaret madalyalı "muktedirin" emperyalizmle olan bağına nedense hiç dokunamıyor. Nedeni belli. Daha önce de söylemiştim, rant kokusu almadan 300 metre yol yürümezler. Ramazan ayı içerisinde 719 şiinin ölümüyle sonuçlanan Irak'ta ki ElKaide terör saldırılarında ölen Esma'lardan hiç bahsedilmiyor. Elbette, Mısır'da şehid olanlardan bahsedilmeli. Ama ikiyüzlülük, İrak'ta şehid olandan, Sivas'ta yakılandan bahsetmemektir. Öyle ya, insanları; demokratlar ve darbeciler diye ikiye ayırmışlar. İnsanlar, demokrat ve darbeci diye ikiye ayrılmazlar. Ezenler ve ezilenler diye ikiye ayrılırlar. Eğer kategorizasyonu doğru zeminde yapmazsanız, bir zulme itiraz edeyim derken; başka bir zulmün ortağı olursunuz.

Sembollerin dünyasına değinmemin nedeni, bir sembol ya da işaretten yola çıkarak "bazı komplo teorisyenleri gibi" bir kitleyi itham etmek değildir. Yapılan işaretin manasını sorgulamaksızın yapan, okuduğu metnin iç anlamını düşünmeksizin okuyan aklı eleştirmektir. Bu eleştiriyi yaptığımızda da "darbeci" oluyoruz. En sonunda darbeli matkap dükkanı açacağım.

Odatv.com

Bu yazıyı beğendiniz mi?

RSS Kaynağımıza abone olun!

Yorumlar (2) Geri izlemeler (0)
  1. Selam! Bu bilgileri video yapmak için kullanabilir miyim?

  2. Güzel bir yazı.


Cevabı iptal et

Geri izleme yok.