Abdulcelil Uslu’ya; ; “62 YILLIK SİYASET HAYATIYLA EROL KÖSE – MUSTAFA KÜPÇÜ” kitabı
16 Haziran 2024 Pazar / İGSAŞ çalışanı Abdulcelil Uslu’ya “62 YILLIK SİYASET HAYATIYLA EROL KÖSE - MUSTAFA KÜPÇÜ” kitabını takdim ettim…
İSYANLI SÜKUT – Abdurrahim KARAKOÇ
İSYANLI SÜKUT - Abdurrahim KARAKOÇ
Gitmişti makama arz-ı hâl için,
'Bey' dedi, yutkundu, eğdi başını.
Bir azar yedi ki oldu o biçim...
'Şey' dedi, yutkundu, eğdi başını.
Kapıdan dört büklüm çıktı dışarı,
Gözler çakmak çakmak, benzi sapsarı...
Bir baktı konağa alttan yukarı,
'Vay' dedi, yutkundu, eğdi başını.
Çekti ayakları kahveye vardı,
Açtı tabakasın, sigara sardı.
Daldı.. neden sonra garsonu gördü,
'Çay' dedi, yutkundu, eğdi başını.
İçmedi, masada unuttu çayı;
Kalktı ki garsona vere parayı,
Uzattı çakmağı ve sigarayı,
'Say' dedi, yutkundu, eğdi başını.
Döndü, gözlerinde bulgur bulgur yaş,
Sandım can evime döktüler ateş.
Sordum: 'memleketin neresi gardaş? '
'Köy' dedi, yutkundu, eğdi başını.
Yürüdü, kör-topal çıktı şehirden,
Ağzına küfürler doldu zehirden;
Salladı dilini... vazgeçti birden,
'Oy' dedi, yutkundu, eğdi başını.
7 Haziran 2012 tarihinde ebediyete uğurladığımız Abdurrahim Karakoç büyüğümüze Allah Rahmet eylesin…
Sistem dışı bir ülke: Moğolistan – Alaz SÜMER
Sistem dışı bir ülke: Moğolistan / Alaz SÜMER
Gezginlerin, zaman zaman çok beğendikleri ülkeleri anlatırken “sıradışı” ifadesini kullandıklarını görüyoruz. Moğolistan için söyleyebileceğimiz ilk şey ise, bu sıra dışılığın, her şeyden önce sistem dışı olmaktan kaynaklandığıdır.
Türkiye’den Moğolistan’a yapılan seyahatlerin ezici bir çoğunluğuna, milliyetçi-muhafazakâr bir motivasyonun eşlik ettiğini görüyoruz. Moğolistan dendiğinde, Türk tarihi için büyük öneme sahip olan Bilge Kağan Yazıtı’nın önünde bozkurt işareti yapan insanlar, Orhun Vadisi’nde at sürerken sahiplenici bir havayla kameraya poz verenler ve daha niceleri hemen aklımıza geliyor. Fakat sol değerlere sahip olan bir insanın, bu ülkeyi ziyaret etme fikri konuşulduğunda, hevesli olduğuna nadiren şahit oluyoruz. Bunda, Moğolistan hakkında bildiklerimizin sınırlı olmasının ya da bu ülkenin daha önce farklı bir bakış açısıyla anlatılmamasının etkisi büyük şüphesiz.
Kandıra Asri Mezarlıkta…
15 Haziran 2024 Cumartesi / Kandıra Asri Mezarlıkta…
Allah ebediyete uğurladıklarımıza rahmetini lütfetsin.
Kocabayramlar Kabristanı ziyaretimizden sonra Çağrı Başaran’a misafir olduk
15 Haziran 2024 Cumartesi / Komşumuz Erhan Bayram ile Kocabayramlar Kabristanı ziyaretimizden sonra Köye inerken Çağrı Başaran’a misafir olduk..
Sağol Çağrı kardeşim…
Kurban Bayramınız kutlu olsun!
Kurban Bayramınız kutlu olsun!
Kurban Bayramı'nın bereketi ve huzuru hanelerinize dolsun.
Sevdiklerinizle birlikte nice mutlu bayramlar geçirmeniz dileğiyle.
Ahsen OKYAR
KURBAN ve ALLAH’A YAKLAŞMAK – Prof. Dr. Murat SÜLÜN
KURBAN ve ALLAH’A YAKLAŞMAK - Prof. Dr. Murat SÜLÜN
1
İnsanlar, tarih boyunca sebebini anlayamadıkları tabiat olaylarından, tabiatüstü olduğuna inandıkları varlıkların hışmından korunmak, onlara şükranlarını iletmek ya da günahlarının keffareti saymak gibi amaçlarla canlı cansız şeyleri onlara feda etmişler; boğa, sığır, kuzu, balık, tavuk, güvercin, kumru, at, hatta köpek ve domuz gibi canlıları ‘kurban’ ettikleri gibi çeşitli yiyecek içecek ve giyecekler de ‘takdim’ etmişlerdir. Kaynaklarda, bizzat insan kurban eden ‘medeniyetlerden de bahsedilir… Hazret-i İbrahim’le birlikte bu geleneğin yok edilmesi yolunda büyük bir adım atılmışsa da Abdülmuttalib’in, sevgili oğlu -Hazret-i Peygamber’in babası- Abdullah’ı kurban etme teşebbüsü ve Hazret-i Ömer devrinde hâla Nil nehrine insan kurban edildiği çerçevesindeki rivayetlere bakılırsa, bu uygulamanın yer yer devam ettiği anlaşılmaktadır. İslâmiyet de ‘kurban’ ibadetinin ifa edildiği bir iklimde doğmuştur. Ancak bu ibadet tahrif edilmiş bulunuyordu… Allah adına değil, taş, ahşap, maden vs. heykellerle sembolize edilen varlık/şahıslar adına kesiliyor ve insanlara bir faydası dokunmuyordu (Dikilitaşlar üzerine serilen kurbanların zamanla ağırlaşan et, yağ ve kan kokusundan başka)! Nitekim Allah adına kesilen hayvanların etlerinden yenmemesi Kur’ān’da kınanmış; ne gibi bir gerekçe ile bu yola başvurulduğu sorgulanmıştır. Mekke ortamında inzal edilen Kevser Sûresi’nde Hazret-i Peygamber’e kurban kesmesi emredilirken, aslında kurban ibtidaen emrediliyor değildi, yani yeni bir ibadet ihdas ediliyor değildi. Aksine, amacından sapan mevcut ‘ibadet’i rayına oturtmanın ilk adımı atılıyor; kurbanın ‘tamamen Allah için’ kesilmesi emrediliyordu. Aynı husus, yine Mekkî olan bir başka ayette şöyle vurgulandı: “De ki: Şüphesiz, benim namazım, kurban ettiğim hayvanlar, hayatım ve ölümüm Âlemlerin Rabbi Allah’a aittir. Hiçbir ortağı olmaksızın… Müslümanların ilki olarak ben bununla memurum.”(Kur’an, 6/162-163) Hazret-i Peygamber bu emre şüphesiz Mekke’de de imtisal etmiş olmakla birlikte, asıl, Hicrî 2’den itibaren kurban bayramlarında kurban kesmeye başladı ve bu uygulamayı hiç terk etmedi.
PETKO ziyareti
12 Haziran 2024 Çarşamba / TUKOBİRLİK Muhasebe Müdürü Özer Akgül kardeşimi işyerinde ziyaret ettim.
PETKO Petrol İşçileri Tüketim Kooperatifi Başkanı Cemil Uslu kardeşim ile de ayaküstü sohbet etme imkanı bulduk.