Ahsen Okyar Söylenmek yerine söylemek lazım…

ahsen okyar
1Ağu/200

Kurban Bayramınız kutlu olsun..

PHOTO-2020-08-01-02-15-25 (1)

Kategori: Mesaj Yorum yok
31Tem/200

YÜREĞİNE SIZMAK İNSAN’A YAKIŞIR – Sadi Şirazi

DSC_0244_thumb

29 Ocak 2013 tarihinde İran Şiraz’daki makamında ziyaret etme imkanı bulmuştuk..

YÜREĞİNE SIZMAK İNSAN'A YAKIŞIR - Sadi Şirazi

Varlığın yüreğine sızmak...İnsana yakışan budur. Anlam asıldır, sûret  yırtılır fakat mânâ sonsuzdur.
İlim, cömertlik ve Allah korkusundan uzak olan insan, anlamsız, kuru bir sûretten ibarettir.
Hükümranlığında halkın rahat uyuduğu kişi, toprak altında rahat uyur.
Sana âhiret hayatında gerekecek olan azığı sağlığında elde etmelisin. Öldükten sonra yakınlarından, dostlarından ve çocuklarından senin için iyilik yapmalarını bekleme, buna güvenme.

Sadi Şirazi

Kategori: Mesaj Yorum yok
31Tem/200

Mümine Hatun’dan oğluna öğüt;

PHOTO-2020-07-11-12-08-21

Kategori: Mesaj Yorum yok
30Tem/200

Davetliyiz!..

116471780_2906329982810908_1906460242364254167_o

Kategori: Mesaj Yorum yok
30Tem/200

Yeni güne Bismillah…

116572278_207827040670626_7543647154365877443_n

Kategori: Mesaj Yorum yok
29Tem/200

Eşekliğinden

a14df982-ea69-43c8-927a-6b48c4346207

Kategori: Mesaj Yorum yok
28Tem/200

Kalp kırmak..

PHOTO-2020-07-21-05-49-32

Kategori: Mesaj Yorum yok
27Tem/200

Rahmetle, minnetle..

bdd596a8-50b9-40ea-9e1d-c7c924721455

Kategori: Mesaj Yorum yok
26Tem/200

“Biz geldik Osman.. Kalk da Bursa’yı kurtar..” –Sofokles

111152363_10216840646905426_6103315936148031374_n

Kategori: Mesaj Yorum yok
26Tem/200

İnsanlığa bir ders..

e8bb82f7-6ad5-4813-9e8e-4fd14bf3f40b

Kategori: Mesaj Yorum yok
25Tem/200

Yeni Vakıflar Kanunu ve Ayasofya – Sadi SOMUNCUOĞLU

Yeni-Vakıflar-Kanunu-ve-Ayasofya

Yeni Vakıflar Kanunu ve Ayasofya – Sadi SOMUNCUOĞLU 24 Temmuz 2020

Tartışmalarda gördük ki; Ayasofya 1991’de ibadete açılmıştır. Hünkâr Mahfilinde namaz kılınmaktadır. Tapuda cami olarak tescil edilmiştir. Fatih Sultan Mehmet’ten sonra, ikinci defa Mustafa Kemal Paşa tarafından İngiliz, Fransız ve İtalyanların işgalinden kurtarılmıştır.

“Ayasofya tekrar cami oldu. Ne düşünüyorsunuz” diye soranlara cevabım; “Haçlılardaki derin ve anlamlı sessizliğin arkasında ne var, bunu gördüğümde fikirlerimi söylerim” şeklinde oldu. Bildiğimiz kadarıyla, Ayasofya camiye dönüştürülürse, Yunan-Rum ikilisi başta olmak üzere batılılar kıyameti koparacaklardır. Ama böyle olmadı, doğrusu şaşırdık. Yasak savmak kabilinden söylenenlerin ötesinde, ülkemizi rahatsız edecek bir öfke dalgası kabarmadı. O zaman bekleyelim, ne oluyor görelim demeyi uygun gördük. Bu sessizliğin arkasında ne var sorusu çok önemlidir.

 

25Tem/200

Bu ikaz Size göre önemli ve yerinde mi?

109853377_3078742978847993_2517281471236592712_n

Kategori: Mesaj Yorum yok
24Tem/200

Lozan?..

fa585ab7-aa0b-4e4e-b6ec-aa028ecaa225 (1)

Kategori: Mesaj Yorum yok
24Tem/200

Kaybettiğimiz 25 yıl olmuş.. Allah rahmet eylesin..

62bec6e0-8922-49b3-abcc-760acb891eeb (1)

Kategori: Mesaj Yorum yok
24Tem/200

Lozan hakkın da..

6c372d69-7864-4cbc-aecc-e6d00074c80a

Kategori: Mesaj Yorum yok
24Tem/200

Siz kavgayı, öfkeyi, nefreti, sevgiyi ve dostluğu nerelere yazardınız?"

57534056_2427147187518762_2750358376159379456_o1

Şiiri Hasan Pulur köşesinde yayımlamış.
Bir okuru göndermiş, yazanı belli değilmiş. Pulur, defalarca ve ısrarla yazarını bulmak için köşesinde çağrılar yaptıysa da, ne şair ortaya çıkmış nede bir bilen, tanıyan. Nerede ne zaman yayımlanmıştı? Bilen de gören de yoktu.

Şiir şöyle;
"Kavgayı ağacın yaprağına yaz,
Sonbahar gelsin, yapraklar kurusun diye.
Öfkeyi, bir bulutun üstüne yaz,
Yağmur yağsın, bulut yok olsun, diye.
Nefreti, karların üstüne yaz,
Güneş açsın, karlar erisin diye.
Ve dostluk ve sevgiyi, yeni doğmuş bebeklerin yüreğine yaz,
Onlar büyüsün, dünyayı sarsın diye."

24Tem/200

Yaşam kalitenizi artırmanın 10 pratik yolu

109788907_10157571067548063_8344050332846810171_n

Kategori: Mesaj Yorum yok
23Tem/200

Her şey göründüğü gibi olsaydı!..

güz.söze

Kategori: Mesaj Yorum yok
22Tem/200

TÜRK DÜNYASI SOYDAŞ STK’LAR BİRLİĞİ : TÜRK HALKI HER ZAMAN AZERBAYCAN’IN YANINDADIR

wwwbagimsizozgurmedyacomic_19584_1594993542

TÜRK DÜNYASI SOYDAŞ STK’LAR BİRLİĞİ :
TÜRK HALKI HER ZAMAN AZERBAYCAN’IN YANINDADIR

Tarih boyunca büyük devletlerin kuklası olarak kullanılan Ermenilerin bir kısmının birer Türk düşmanı olarak yetiştirildikleri bilinmektedir.
Bugünkü Ermenistan’ın Türk Dünyasının coğrafi bütünlüğünü parçalamak ve Anadolu’yu gözetlemek amacıyla kurulmuş sun’i bir devletçik olduğu da bilinen bir gerçektir.
Bir diğer gerçek de, Azerbaycan-Türk toprağı olarak tescillenen Karabağ’ın Rusya’nın desteğini alan Ermenistan tarafından işgal edilmiştir ve bu haksız işgal AGİT ve AB tarafından tescillenmiştir.
Kardeş Azerbaycan ile Moskova uydusu Ermenistan arasında çıkartılan savaşın gerisinde Ankara ile Moskova’yı karşı karşıya getirme planı olduğu söylenmektedir.
Bölge uzmanlarının bir diğer yorumu; Sınırdaki çatışmaların, Türkiye’nin Kandil ve Libya operasyonlarını durdurmaya yönelik yeni cephe açma operasyonu olduğu yönündedir.
Bütün bu tesbitler, uluslararası hukuka göre Ermenistan’ın haksızlığını, işgalci bir devletçik olduğunu ortaya koymaktadır.
Dolayısıyla çatışmalar Ermenistan’ın doğal sınırında değil, işgal edilen Karabağ topraklarında olduğundan buradaki çatışmalarda haksız taraf Ermenilerdir. Çatışmaların olduğu topraklar işgal altındaki topraklardır.
İşgal devam ettiği sürece bölgede çatışmalar da devam edecektir...
İşgal olduğu müddetçe bölgede “barış”da olmayacaktır...
Bölgede huzur ve barış isteniyorsa, Ermenistan işgal ettiği Karabağ topraklarından çekilmelidir.
Eğer kardeş Azerbaycan, BM tarafından da işgal edildiği kabul edilen Karabağ’da Ermeni işgaline son vermek için topyekun bir savaşı başlatırsa, hiç kimsenin şüphesi olmasın ki, Türk halkı, kardeş Azerbaycan’ın yanında ve cephede olacaktır...

22Tem/200

12 adamız – Yusuf HALAÇOĞLU

yusuf_hallacoglu_lozan_oyununu_bozdu_h86295

*UŞİ ANLAŞMASI (Lozan şehrinin bir semti Uşi ‘de imzalandı,Osmanlı döneminde,1915’te ÇANAKKALE SAVAŞI YILLARINA denk geliyor.

Bizim tapumuz BAĞIMSIZLIK anlaşmamız LOZAN ANLAŞMASI24 Temmuz 1923 ile karıştırıyoruz.) üşenmezsek, Okuruz belki

12 adamız Yusuf HALAÇOĞLU'ndan* güzel bir bilgilendirme yazısı.

Osmanlı Devleti, bugün 12 Adalar olarak bilinen adaları İtalya'ya bırakıyor. Sene 1912, Uşi Anlaşması'dır bu gördüğünüz anlaşma. İtalya'ya bırakıyor fakat geçici olarak. Anlaşma şartlarına uyulduğu takdirde adalar tekrar Osmanlı Devleti'ne geri verilecek. Fakat şartlara uyum sağlanmıyor. Bu yüzden 3 yıl sonra yani 1915'te Londra'da bu konu gündeme geliyor ve Londra Paktı denilen anlaşmada bu adaların tamamı İtalya'ya bırakılıyor.

Bakınız itiraz eden hiçbir padişah yok. Hiç sultan yok. Adaları İtalya'ya bırakmakla kalmıyorlar aynı sene bir de Çanakkale Boğazı'na dayanıyorlar ve Çanakkale Savaşı'nı yapıyoruz.

Yani 12 Adalar önce Uşi'de, sonra da 1915 Londra'da İtalya'ya verilmiştir.

Osmanlı temsilcilerinden biri Rumbeyoğlu Fahreddin Bey'dir. Bu adam kim mi? Türk milleti bir milli mücadele verirken, Kuvayı Milliye'yi kurmuşken, bu adam Kuvayı Milliye'nin karşısına Damat Ferit'in kurduğu Kuvayı İnzibatiye ile çıkan adamdır ve Yunan ordusunun yanında olmuştur. Savaş kazanılınca sürgün edilenlerin arasında yer almıştır. 12 Adaları İtalya'ya bırakan heyetin içerisinde bu adam vardı.

Şimdi asıl olaya gelelim... *Uşi Anlaşması'nın ismini aldığı Uşi, Lozan şehrinin bir semtidir. Bu yüzden 1912'de imzalanmış olan Uşi Anlaşması, İtalyan tarihinde Lozan Anlaşması olarak geçer. Fakat bizim bildiğimiz yani 1923'te imzalanan Lozan Barışı ile bu anlaşma birbirine karıştırılmasın diye bu anlaşmaya Uşi denmiştir.*

İşte arkadaşlar sahte kiralık tarihçiler, yani Kadir Mısıroğlu, Armağan ve çetesi, bu durumdan faydalanıyor ve *12 Adaların Lozan Anlaşması'nda gittiğini söylüyorlar.*

Halbuki o Lozan başka, bu Lozan başka. Ne yazık ki bunu bütün millete yutturdular ve böylece milletimizi Lozan barışına düşman ettiler.

*Bizim bildiğimiz Lozan Anlaşması'nda ise bilakis Ege'de birçok ada Türkiye'ye geçmiştir*.
Türkiye'ye Lozan Anlaşması ile geçen bu adalar ise, son 10 yılda Yunanistan'a bırakılmıştır.

Bugün Yunan papazların mangal yaptığı Ege adaları, uluslararası anlaşmaya göre halen daha Türklerindir...

Umulur ki bol bol paylaşılır, gruplara atılır, milletimiz bilgilendirilir...
*Yusuf Halaçoğlu*

Kategori: Mesaj Yorum yok