
TÜRK MÜZİĞİ KOROLARINDAN TÜRK MÜZİĞİ İBARESİNİN KALDIRILMASI – Cihat AŞKIN
TÜRK MÜZİĞİ KOROLARINDAN TÜRK MÜZİĞİ İBARESİNİN KALDIRILMASI – Cihat AŞKIN
Birkaç gün bekledim. Müzik camiasından bir ses çıkmayınca ben yazayım dedim.
Kültür ve Turizm Bakanlığı Elazığ, Diyarbakır, Edirne ve Şanlıurfa’daki Devlet Klasik Türk Müziği Korosu ve Türk Halk Müziği koroları veya Topluluklarının isimleri Kürsübaşı Müziği, Medeniyetler Müziği, Rumeli Müzikleri, Sıra Gecesi müzikleri gibi ibarelerle değiştirildi. Biz bunu gazete haberleri ile öğrendik.
Arı ve sinekler..
Arı ve sinekler..
Bilim insanları arıları ve sinekleri bir şişeye koymuşlar. Şişenin taban tarafını ışığa doğru, açık olan ağız kısmını da karanlığa doğru yerleştirmişler.
Arıların hepsi ışık olan tarafa doğru üşüşmüşler. Ama şişenin tabanı kapalı olduğundan çıkmayı başaramamışlar. Bu arada sinekler, karanlığa aldırmadan şişenin ağzına doluşmuşlar ve karanlıkta dışarı çıkıp kaybolmuşlar.
Ağzı açık olan şişenin karanlık tarafına doğru tek bir arı bile gelmemiş!
Camın önünde ışığa doğru çabalarına devam etmişler.
İnsanın aklına hemen arıların akılsızca davrandıkları geliyor. Ancak daha derinlemesine düşününce; karşımıza bir anıt gibi dikilen gerçek çok farklı oluyor.
Bilim adamlarına göre arılar olmazsa, insan yaşamı da olmaz. Ayrıca nerede, hangi çiçek ile besleneceğini bilen, kovanından kilometrelerce ayrılsa bile Allah vergisi mevki bulma kabiliyetleri ile kovanın mevkisini bulan ve yüzlerce kovan arasında kendi kovanını da bulan ve o kovanın yüzlerce peteği arasından kendininkine yumurtlamayı hiç şaşırmadan uygulayabilen bir canlıdır arı…
Nasıl olur da şişenin ağzını bulup çıkamaz değil mi? Ancak durum şudur; Işığa doğru yürüyenlerin önünde her zaman engeller olacaktır kuşkusuz...
Onlar, engellere rağmen ışıktan vazgeçmeyenlerdir. Ne tür engel olursa olsun önlerinde, çabalarını sürdürenlerdir. Ve bu uğurda da gerektiğinde ölebilenlerdir. Yürek, azim, sevgi, ilkeler, dürüstlüktür bunu yaptıran... Kendine saygı, yaşadığı topluma ve yaptığı görevine saygıdır.
Sinekler, karanlıkta sıvışarak kaçarlar. Hiç tereddüt etmeden karanlığa yürürler, pismi, temizmi ayrımı yapmadan her şeye konarlar ve mikrop saçarlar. Arı ise asla pis bir şeyin üzerine konmaz ve mikrop barındırmaz.
Arıyı kovalamak isterseniz savaşır. Engellere aldırmaz. Amacı sadece ışığa ulaşmaktır. İğnesini sapladığında öleceğini bilerek savaşır. Ve değerleri için ölür. Ama sinekler kaçarlar. Sonra yılışık yılışık tekrar dönerler kovaladığınız yere gelirler... Yemeklerinize, kollarınızın üstüne tünerler. Pis ayaklarıyla ezerler; yaşadığımız her yeri...
Arılar yumurtalarını yalnızca kovanlarına bırakırlar. Kovan dışına yumurta bırakmazlar. Oysa sinekler her yere yumurtlar, her yerde ürerler. Çöplüklerde, tuvaletlerde, bataklıklarda… Onlar için yumurtalarını bırakacakları yerin bile hiç önemi yoktur.
İşte burada alınacak çok büyük dersler vardır!!!
Sinek olup karanlığa mı?
Arı olup aydınlığa mı?
Uçmak daha onurludur.?
Engellere rağmen ışığa yürüyenlere, ışığa ulaşmak için çabalayanlara, hatta canlarını ortaya koyanlara, insanca değerler yaratma adına mücadele edenlere ve etrafındakilere ışık\nur saçanlara selam olsun.
Berat Kandiliniz Kutlu olsun..
kutlu olsun ne demek? "uğurlu olsun bolluk ve iyilik getirsin" anlamında bir kutlama sözü
Av. Tevfik Güneş büyüğümüzün mekanı cennet olsun
Dün ebediyete uğurlanan; Küçüklüğümde karşı komşularımız olan Mehmet Reşat Güneş ve Fatma Suat Güneş büyüklerimizin evladı; Av. Tevfik Güneş’e Allah rahmet eylesin.
Prof.Dr. Hurşit Güneş hocamız başta olmak üzere, yakınları ve sevenlerine başsağlığı ve sabır dilerim..
Rahmetli anacığım Şükriye Okyar 100 yaşında..
Bugün Saat: 22.00 sularında eski gazete kupür ve belgeleri tararken karşıma 12.09.2010 tarihinde yapılacak seçimlerde oy verebilmesi için hazırlanan T.C. Yüksek Seçim Kurulunun Seçmen Bilgi Kağıdı ile karşılaştım
Anacığım Şükriye Okyar’a ait bilgi kağıdında doğum tarihi 20 Mart 1922 tarihi yazıyor..
30 Temmuz 2010 tarihinde ebediyete uğurladık.
Bugün doğumundan 99 yıl geride kalmış, 100 yaşına girdiği gün.. Rabbim anacığıma rahmet eylesin.. Mekanı Cennet olsun.. Günahları af olsun..
Andımız.. Neden ve nerelerini acıtıyor acaba?.. Birinci ve akla gelen ilk sebep Türk olamamak mı?
Olcay Çelik’e “Rahmetli Arkadaşım Fevzi GENÇ” kitabı..
9 Mart 2021 Salı / Olcay Çelik Başkanımıza yeni yayınlanan 306 sayfalık “Arkadaşım Fevzi GENÇ” kitabını takdim ettik.
Atasözlerinin hukuktaki anlamları : )*
Atasözlerinin hukuktaki anlamları : )*
1-Damlaya damlaya göl olur : *Maaş haczi*
2-Çalma elin kapısını, çalarlar kapını :* İstihkak davası *
3-Ödünç güle güle gider, ağlaya ağlaya gelir: *İş avansı *
4-Gören gözün hakkı vardır :*Tahsilatta stajyere verilmesi gereken prim* .
5-İki dinle bir söyle: *Sanığa duruşma öncesi tembihlenen *
6-İnsan beşer bazen şaşar : *Usule dikkat çekilmesi *
7-Kaz gelen yerden tavuk esirgenmez: *Tazminat davalarında masrafların avukattan olduğu anlaşma*
8-Kimse ayranım ekşi demez : *Müvekkilin anlattığı*
9-Pilavdan dönenin kaşığı kırılsın : *Direnme kararı *
10-Rahat ararsan mezarda : *Avukatlık *
11-Sona kalan dona kalır : *Hacizdeki sıra *
12-Tatlı dil yılanı deliğinden çıkarttır:*Arabuluculuk *
13-Üzümünü ye bağını sorma : *89/1 haciz ihbarnamesi *.
14-Sayılı günler çabuk geçer : *Kesin süreli ara kararlar.*
15-Koyunun bulunmadığı yerde keçiye Abdurrahman Çelebi derler :*Arzuhalci*
Eskimeyen ve çok değerli Emekli bir AĞIR Ceza hakimi arkadaşımdan *Alıntıdır*
“Covid-19 ile yaşamayı ve seyahat etmeyi öğreneceğiz”
“Covid-19 ile yaşamayı ve seyahat etmeyi öğreneceğiz”
Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA), seyahat edenlerle yaptığı anketin sonuçlarını açıkladı.
Ankete katılanlar yüzde 84’ü hükümetlerin seyahatlere getirdiği kısıtlamalara hak verdiklerini belirterek “Covid-19’lu bir dünyada yaşama ve seyahat etmeyi öğreneceğiz” diyor
Ankete katılanlar Covid-19'un ortadan kalkmayacağına inandıklarını, normal yaşarken ve seyahat ederken risklerini yönetilmesi gerektiğini söylüyor.
Ankete katılanların yüzde 84'ü, varış noktasında karantina olasılığı varsa seyahat etmeyeceğini söylüyor.
Anket sonuçlarını değerlendiren IATA Genel Müdürü ve CEO'su Alexandre de Juniac şunları söyledi:
"Şu anda herkesin önceliği Covid-19 krizi sırasında güvende kalmaktır. Bunu için sınırları yeniden açabilme, riskleri yönetebilme ve insanların hayatlarına devam etmesini sağlamanın bir yolunu bulmamız gerekir.
Buna seyahat özgürlüğü de dahildir. COVID-19'un olduğu bir dünyada yaşamayı ve seyahat etmeyi öğrenmemiz gerekeceği anlaşılıyor.”
https://www.turizmgazetesi.com/haber/covid-19-ile-yasamayi-ve-seyahat-etmeyi-ogrenecegiz/80203