Ahsen Okyar Söylenmek yerine söylemek lazım…

ahsen okyar
1Nis/210

TÜRK MÜZİĞİ KOROLARINDAN TÜRK MÜZİĞİ İBARESİNİN KALDIRILMASI – Cihat AŞKIN

166725338_10224425146526097_8657709738887648328_n

TÜRK MÜZİĞİ KOROLARINDAN TÜRK MÜZİĞİ İBARESİNİN KALDIRILMASI – Cihat AŞKIN

Birkaç gün bekledim. Müzik camiasından bir ses çıkmayınca ben yazayım dedim.

Kültür ve Turizm Bakanlığı Elazığ, Diyarbakır, Edirne ve Şanlıurfa’daki Devlet Klasik Türk Müziği Korosu ve Türk Halk Müziği koroları veya Topluluklarının isimleri Kürsübaşı Müziği, Medeniyetler Müziği, Rumeli Müzikleri, Sıra Gecesi müzikleri gibi ibarelerle değiştirildi. Biz bunu gazete haberleri ile öğrendik.

1Nis/213

Büyük Alim Hoca Ahmet Yesevi demiş ki!..

254ef5e2-c2ea-4b95-a160-e6be4f3a5750

Kategori: Mesaj 3 Yorumlar
31Mar/210

Arı ve sinekler..

ari-ve-sinek

Arı ve sinekler..

Bilim insanları arıları ve sinekleri bir şişeye koymuşlar. Şişenin taban tarafını ışığa doğru, açık olan ağız kısmını da karanlığa doğru yerleştirmişler.

Arıların hepsi ışık olan tarafa doğru üşüşmüşler. Ama şişenin tabanı kapalı olduğundan çıkmayı başaramamışlar. Bu arada sinekler, karanlığa aldırmadan şişenin ağzına doluşmuşlar ve karanlıkta dışarı çıkıp kaybolmuşlar.

Ağzı açık olan şişenin karanlık tarafına doğru tek bir arı bile gelmemiş!

Camın önünde ışığa doğru çabalarına devam etmişler.

İnsanın aklına hemen arıların akılsızca davrandıkları geliyor. Ancak daha derinlemesine düşününce; karşımıza bir anıt gibi dikilen gerçek çok farklı oluyor.

Bilim adamlarına göre arılar olmazsa, insan yaşamı da olmaz. Ayrıca nerede, hangi çiçek ile besleneceğini bilen, kovanından kilometrelerce ayrılsa bile Allah vergisi mevki bulma kabiliyetleri ile kovanın mevkisini bulan ve yüzlerce kovan arasında kendi kovanını da bulan ve o kovanın yüzlerce peteği arasından kendininkine yumurtlamayı hiç şaşırmadan uygulayabilen bir canlıdır arı…

Nasıl olur da şişenin ağzını bulup çıkamaz değil mi? Ancak durum şudur; Işığa doğru yürüyenlerin önünde her zaman engeller olacaktır kuşkusuz...

Onlar, engellere rağmen ışıktan vazgeçmeyenlerdir. Ne tür engel olursa olsun önlerinde, çabalarını sürdürenlerdir. Ve bu uğurda da gerektiğinde ölebilenlerdir. Yürek, azim, sevgi, ilkeler, dürüstlüktür bunu yaptıran... Kendine saygı, yaşadığı topluma ve yaptığı görevine saygıdır.

Sinekler, karanlıkta sıvışarak kaçarlar. Hiç tereddüt etmeden karanlığa yürürler, pismi, temizmi ayrımı yapmadan her şeye konarlar ve mikrop saçarlar. Arı ise asla pis bir şeyin üzerine konmaz ve mikrop barındırmaz.

Arıyı kovalamak isterseniz savaşır. Engellere aldırmaz. Amacı sadece ışığa ulaşmaktır. İğnesini sapladığında öleceğini bilerek savaşır. Ve değerleri için ölür. Ama sinekler kaçarlar. Sonra yılışık yılışık tekrar dönerler kovaladığınız yere gelirler... Yemeklerinize, kollarınızın üstüne tünerler. Pis ayaklarıyla ezerler; yaşadığımız her yeri...

Arılar yumurtalarını yalnızca kovanlarına bırakırlar. Kovan dışına yumurta bırakmazlar. Oysa sinekler her yere yumurtlar, her yerde ürerler. Çöplüklerde, tuvaletlerde, bataklıklarda… Onlar için yumurtalarını bırakacakları yerin bile hiç önemi yoktur.

İşte burada alınacak çok büyük dersler vardır!!!

Sinek olup karanlığa mı?

Arı olup aydınlığa mı?

Uçmak daha onurludur.?

Engellere rağmen ışığa yürüyenlere, ışığa ulaşmak için çabalayanlara, hatta canlarını ortaya koyanlara, insanca değerler yaratma adına mücadele edenlere ve etrafındakilere ışık\nur saçanlara selam olsun.

Kategori: Mesaj Yorum yok
29Mar/210

Neden mi Pakistan?

159082133_1085345515275064_1077906870379136047_n

Kategori: Mesaj Yorum yok
27Mar/210

Berat Kandiliniz Kutlu olsun..

0x0-1616787525151

kutlu olsun ne demek? "uğurlu olsun bolluk ve iyilik getirsin" anlamında bir kutlama sözü

Kategori: Mesaj Yorum yok
26Mar/210

Muhsin Yazıcıoğlu Başkanımıza sayısız rahmet duası ile..

4e64da4c-4f00-41e1-a0d2-dd9b8d893bde

Kategori: Mesaj Yorum yok
24Mar/210

Av. Tevfik Güneş büyüğümüzün mekanı cennet olsun

164198228_1310259879375349_976809906635070691_n

Dün ebediyete uğurlanan; Küçüklüğümde karşı komşularımız olan Mehmet Reşat Güneş ve Fatma Suat Güneş büyüklerimizin evladı; Av. Tevfik Güneş’e Allah rahmet eylesin.

Prof.Dr. Hurşit Güneş hocamız başta olmak üzere, yakınları ve sevenlerine başsağlığı ve sabır dilerim..

Kategori: Mesaj Yorum yok
22Mar/210

Dr. Aziz Sancar demiş ki!..

unnamed (3)

Kategori: Mesaj Yorum yok
21Mar/210

Yeni gün bayramınız kutlu olsun

163646833_2675929709359824_646166961654686655_o

Kategori: Mesaj Yorum yok
20Mar/211

Rahmetli anacığım Şükriye Okyar 100 yaşında..

2009700

Bugün Saat: 22.00 sularında eski gazete kupür ve belgeleri tararken karşıma 12.09.2010 tarihinde yapılacak seçimlerde oy verebilmesi için hazırlanan T.C. Yüksek Seçim Kurulunun Seçmen Bilgi Kağıdı ile karşılaştım

Anacığım Şükriye Okyar’a ait bilgi kağıdında doğum tarihi 20 Mart 1922 tarihi yazıyor..

30 Temmuz 2010 tarihinde ebediyete uğurladık.

Bugün doğumundan 99 yıl geride kalmış, 100 yaşına girdiği gün.. Rabbim anacığıma rahmet eylesin.. Mekanı Cennet olsun.. Günahları af olsun..

Kategori: Diğer, Mesaj 1 yorum
18Mar/210

Şehitlerimize sayısız rahmet..

unnamed

Kategori: Mesaj Yorum yok
15Mar/210

Andımız.. Neden ve nerelerini acıtıyor acaba?.. Birinci ve akla gelen ilk sebep Türk olamamak mı?

unnamed

Kategori: Mesaj Yorum yok
15Mar/210

Alptekin Cevherli üstadın hatırlatması..

160456407_2986184888281837_8459817792390143242_o

Kategori: Mesaj Yorum yok
13Mar/210

Olcay Çelik’e “Rahmetli Arkadaşım Fevzi GENÇ” kitabı..

IMG-2690

9 Mart 2021 Salı / Olcay Çelik Başkanımıza yeni yayınlanan 306 sayfalık “Arkadaşım Fevzi GENÇ” kitabını takdim ettik.

13Mar/210

Anlayana!..

157961235_10159412006543678_5610100383002464917_n

Kategori: Mesaj Yorum yok
12Mar/210

Önyargılı olma!..

158417325_3962809960408195_4549322224013305272_n

Kategori: Mesaj Yorum yok
11Mar/210

İlk Diyanet İşleri Başkanımız Mehmet Rifat Börekçi

unnamed (2)

Kategori: Mesaj Yorum yok
10Mar/210

Kandiliniz mübarek olsun..

resimli-miraç-kandili-mesajları1

Kategori: Mesaj Yorum yok
10Mar/210

Atasözlerinin hukuktaki anlamları : )*

Atasözlerinin hukuktaki anlamları : )*

1-Damlaya damlaya göl olur : *Maaş haczi*

2-Çalma elin kapısını, çalarlar kapını :* İstihkak davası *

3-Ödünç güle güle gider, ağlaya ağlaya gelir: *İş avansı *

4-Gören gözün hakkı vardır :*Tahsilatta stajyere verilmesi gereken prim* .

5-İki dinle bir söyle: *Sanığa duruşma öncesi tembihlenen *

6-İnsan beşer bazen şaşar : *Usule dikkat çekilmesi *

7-Kaz gelen yerden tavuk esirgenmez: *Tazminat davalarında masrafların avukattan olduğu anlaşma*

8-Kimse ayranım ekşi demez : *Müvekkilin anlattığı*

9-Pilavdan dönenin kaşığı kırılsın : *Direnme kararı *

10-Rahat ararsan mezarda : *Avukatlık *

11-Sona kalan dona kalır : *Hacizdeki sıra *

12-Tatlı dil yılanı deliğinden çıkarttır:*Arabuluculuk *

13-Üzümünü ye bağını sorma : *89/1 haciz ihbarnamesi *.

14-Sayılı günler çabuk geçer : *Kesin süreli ara kararlar.*

15-Koyunun bulunmadığı yerde keçiye Abdurrahman Çelebi derler :*Arzuhalci*

Eskimeyen ve çok değerli Emekli bir AĞIR Ceza hakimi arkadaşımdan *Alıntıdır*

Kategori: Mesaj Yorum yok
10Mar/210

“Covid-19 ile yaşamayı ve seyahat etmeyi öğreneceğiz”

b5aa50724f0be393e76f35d2db48ad47

“Covid-19 ile yaşamayı ve seyahat etmeyi öğreneceğiz”

Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA), seyahat edenlerle yaptığı anketin sonuçlarını açıkladı.

Ankete katılanlar yüzde 84’ü hükümetlerin seyahatlere getirdiği kısıtlamalara hak verdiklerini belirterek “Covid-19’lu bir dünyada yaşama ve seyahat etmeyi öğreneceğiz” diyor

Ankete katılanlar Covid-19'un ortadan kalkmayacağına inandıklarını, normal yaşarken ve seyahat ederken risklerini yönetilmesi gerektiğini söylüyor.

Ankete katılanların yüzde 84'ü, varış noktasında karantina olasılığı varsa seyahat etmeyeceğini söylüyor.

Anket sonuçlarını değerlendiren IATA Genel Müdürü ve CEO'su Alexandre de Juniac şunları söyledi:

"Şu anda herkesin önceliği Covid-19 krizi sırasında güvende kalmaktır. Bunu için sınırları yeniden açabilme, riskleri yönetebilme ve insanların hayatlarına devam etmesini sağlamanın bir yolunu bulmamız gerekir.

Buna seyahat özgürlüğü de dahildir. COVID-19'un olduğu bir dünyada yaşamayı ve seyahat etmeyi öğrenmemiz gerekeceği anlaşılıyor.”

https://www.turizmgazetesi.com/haber/covid-19-ile-yasamayi-ve-seyahat-etmeyi-ogrenecegiz/80203

Kategori: Mesaj Yorum yok