Ahsen Okyar Söylenmek yerine söylemek lazım… Şikayet edeceğine sen de alternatifini oluştur.

11May/110

Kocaeli Aydınlar Ocağı Mensuplarının Amasya ve Ordu Seyahati (2) – Musa ORDU

2 Bundan önceki yazımızda 29 Nisan 2011 Cuma günü akşamüzeri saat 18.30 sıraların da Ordu’ya vasıl olarak, GRAND TESK Otelinde ayrılan odalarımıza yerleştiğimizi anlatmıştık. Şimdi bu yazıda, kaldığımız yerden seyahat intibalarını anlatmaya devam ediyorum.

Kaldığımız GRAND TESK HOTEL, Samsun – Trabzon Karayolu üzerinde olup, 7 katlı, 73 odalı, 160 yatak kapasiteli ve 4 yıldızlı bir oteldir. Türkiye Esnaf ve Sanatkârlar Konfederasyonu tarafından yaptırılmış, deniz manzaralı şirin bir konaklama yeridir.

Odalarımıza yerleşip bir süre istirahat ettikten sonra saat 19.00 a doğru akşam yemeği için otelin en üst katında bulunan yemekhanesine çıktık. Yemekhane en üst katta olması itibariyle, manzarası çok güzel görünüyordu. Burada yemeğimizi yedikten sonra saat 20.30 a doğru otelin alt katında bulunan salonunda toplandık. Buradan, saat 21.00 de İstanbul Aydınlar Ocağı Genel Merkez Mensuplarının kaldığı ATLIHAN OTELİ’ne gideceğimiz söylendi. Zira orada Aydınlar Ocağı Dernekleri’nin 36. Büyük şurası münasebetiyle mahalli sanatçılar tarafından icra edilecek bir konser verilecekmiş..

Bir gece önce devamlı olarak yolda olmamıza ve ertesi günü de hiç dinlenmeden kısa bir süre de olsa Amasya’yı gezdikten sonra aynı gün yola devam edip, Ordu’ ya geldiğimiz için bir hayli yorulmuştuk. Buna rağmen Kocaeli Aydınlar Ocağı kafilesi eksiksiz olarak konserin verileceği ATLIHAN OTELİ’ne gittik. Biz oraya on dakika kadar gecikmeli olarak intikal ettiğimiz için salona vardığımızda, konseri verecek sanatçılar ile dinleyicilerin bizi beklemekte olduklarını gördük. Biz salonda yerlerimizi aldıktan sonra konser hemen başladı.

Konseri Mahalli Halk Türküleri Sanatçıları icra etti. Türkülerin hemen hemen tamamına yakını Ordu türkülerinden derlenmişti. Tabii ki söylenen bu türkülerin başında “Ordu’nun dereleri aksa yukarı aksa ” türküsü geliyordu. Bu arada şu hususu ifade edeyim ki, türküde her ne kadar böyle bir temennide bulunuluyor ise de, tabiat şartları icabı bu dileğin hiçbir zaman gerçekleşmesi tabii ki mümkün görülmemektedir. Türküde bu temenninin hangi maksatla söylendiği az çok belli olmakla beraber, bugüne kadar olduğu gibi bundan sonrada bu temenni ümitsiz bir vakıa olarak tekrarlanıp duracaktır. Diğer taraftan, Konseri veren ekipte bulunan gerek saz ve gerekse ses sanatçıları profesyonelleri aratmayacak bir şekilde sanatlarını çok güzel icra ettiler. Bizim Kocaeli ekibi uykusuz ve yorgun olmasına rağmen söylenen türküleri, sergilenen oyunları herhangi bir yorgunluk alameti göstermeden sonuna kadar takip etti. Bu bakımdan Kocaeli Ekibinin göstermiş olduğu bu dayanıklılık ve performans takdire şayan olarak görülmüştür.

Konser bittikten sonra, saat 23.00 e doğru kaldığımız otele döndük. Tabii ki bir hayli yorulmuştuk. Hemen yattık. Zira sabahleyin en geç saat 08.30 a kadar kahvaltı işini tamamlayıp, 8.45 de Şuranın yapılacağı yere hareket etmek üzere otelin lobisinde toplanmamız icap ediyordu. Alınan bu karar gereğince bütün arkadaşların sabahleyin tespit edilen saatte salonda hazır oldukları görüldü. Bunun üzerine otobüse binerek tam saat 09.00 da 36. Şuranın yapılmakta olduğu ATLIHAN OTELİ’ne vardık.

Şuranın açılışı bir gün önce Cuma günü öğleden sonra başlamış. O gün biz yolda olduğumuz için toplantının bu kısmına katılamadık. Şuranın Divan Başkanlığına Malatya Aydınlar Ocağı Başkanı Prof. Dr. Abdullah KORKMAZ, divan kâtipliğine de İstanbul Avrupa Aydınlar Ocağı Başkanı Av. Hidayet GÜMÜŞSOY seçilmiş. 30 Nisan Cumartesi günü Şuranın sabahki oturumunda bazı Ocak başkanları birbirinden değerli tebliğler sunmuş ve bazı konular ile alakalı olarak düşüncelerini açıklamışlardır. Öğleden sonra yapılan oturumda Kocaeli Aydınlar Ocağı Başkanı Ahsen OKYAR ’da bir konuşma yaparak ezcümle, Kocaeli’nde yapılan Ocak faaliyetleri ile alakalı bilgiler vermiştir. Yapılan diğer konuşmalardan sonra Şura, saat 15.00 civarında sona ermiştir. Kapanıştan önce, Şura Sonuç Bildirisini hazırlamak üzere Aydınlar Ocağı Derneği Genel Merkez Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Sakin ÖNER Başkanlığın da bir komisyon kurulmasına karar verilmiş ve Genel Başkan Prof. Dr. Mustafa ERKAL’da kısa bir değerlendirme ve teşekkür konuşması yapmıştır.

Şuranın kapanışından sonra program gereğince Ordu’nun meşhur Boztepe’sine çıkılmıştır. Boztepe, manzarası itibariyle çok güzel bir yer. Fakat o gün hava çok sisli olduğu için şehrin yukarıdan manzarasını seyretme imkânımız olmadı. Ancak hava çok mülayim olduğu için çay bahçesinde oturup çaylarımızı içtik. Burada bir saat kadar oturduktan sonra saat 17.00 de Belediye başkanı ile randevumuz olduğu için şehre indik. Tam saatinde Ordu Belediyesi’nin Meclis toplantı salonuna girdik. Aydınlar Ocakları mensuplarını Belediye Başkanı Seyit TORUN karşıladı. Karşılıklı olarak tanışma faslından sonra Belediye Başkanı bir konuşma yaparak ziyaretimiz sebebiyle memnuniyetlerini ifade etti. Aydınlar Ocağı Genel Başkanı Prof. Dr. Mustafa E. ERKAL’ da bir konuşma yaparak Ocak Üyelerini kabul etmeleri münasebetiyle kendilerine teşekkür etti. İkram edilen çayları içtikten sonra buradan ayrılarak otellerimize gittik. Akşamüzeri bazı arkadaşlar ATLIHAN OTELİ’nde verilen Çanakkale ile ilgili konferansa gitti.

Cumartesi akşamı da otelde yattık. 01 Mayıs Pazar sabahı kahvaltımızı yaptıktan sonra saat 10.00 da yapılacak olan Sonuç Bildirisinin açıklanacağı basın toplantısına iştirak etmek üzere, eşyalarımızı da toplamak suretiyle kaldığımız otelden ayrılarak ATLIHAN OTELİ’ne gittik. Burada, 24 maddeden meydana gelen “Şura Sonuç Bildirisi” Genel Başkan Prof. Dr. Mustafa E. ERKAL tarafından okundu.

“Şura Sonuç Bildirisi”nin okunmasından sonra da bazı Ocak mensuplarına Kocaeli Aydınlar Ocağının hazırlatmış olduğu hediye ve kitaplar takdim edildi. Akabinde de hatıra fotoğrafları çektirdikten sonra, diğer Ocak mensupları ile vedalaşarak ve bu arada Şuraya başarılı bir şekilde ev sahipliği yapan Ordu Aydınlar Ocağı Başkanı Av. Tevfik KARABULUT’ a teşekkür ederek, saat 11.00 sıralarında arabamıza binerek Ordu’dan ayrıldık. (Devam edecek)

Bu yazıyı beğendiniz mi?

RSS Kaynağımıza abone olun!

Yorumlar (0) Geri izlemeler (0)